top of page

Seminarie TV frågan

Offentlig·227 medlemmar

Seminarie TV 6 (L&F 10-11)

Idag har du två skriftställen/frågor i avsnittet. Välj en av dem att svara på

1. Läs Läran och förbunden 10:20-27

Sannerligen, sannerligen säger jag dig att Satan har fast grepp om deras hjärtan. Han hetsar dem till ondska mot det som är gott. Och deras hjärtan är fördärvade och fulla av ogudaktighet och avskyvärdheter, och de älskar mörkret mer än ljuset eftersom deras gärningar är onda. Därför vill de inte be till mig. Satan hetsar dem så att han kan leda deras själar till undergång. Och på så sätt har han gjort upp en listig plan, och tror sig kunna förgöra Guds verk, men jag ska kräva det av deras händer, och det ska leda till deras skam och fördömelse på domens dag. Ja, han hetsar deras hjärtan till vrede mot detta verk, ja, han säger till dem: ”Bedra och ligg i bakhåll för att fånga så att ni kan förgöra, se, det finns inget ont i det.” Och på så sätt smickrar han dem och säger dem att det inte är någon synd att ljuga för att kunna beslå en person med lögn, så att de kan förgöra honom. Och på så sätt smickrar han dem och leder dem bort, tills han drar ner deras själar till helvetet, och på så sätt får han dem att själva fastna i sin egen snara. Och på så sätt går han upp och ner, hit och dit på jorden och försöker förgöra människors själar.

Svara i kommentarsfältet

Vad gör du för att förhindra Satan att "förgöra" dig?

1. Läs Läran och förbunden 11:21

Sök inte efter att förkunna mitt ord utan sök först efter att  mitt ord, och sedan ska din tunga lossas. Därefter ska du, om du önskar det, få min Ande och mitt ord, ja, Guds kraft till att övertyga människorna.

Svara i kommentarsfältet

Varför är det så viktigt att man FÖRST samlar på sig Guds ord INNAN man predikar det?

105 visningar
EllenNätt101
22 jul 2025
  1. När jag märker att satan försöker led bort mig försöker jag tänka på allt som jag är tacksam för och på alla dem välsignelser jag har fått. Det brukar göra att jag känner den heliga anden starkare.

bottom of page