top of page

Dagens skriftställe

Offentlig·225 medlemmar

Måndag 11 nov - Bön

Ether 1:39-43

"Och det hände sig att Jareds bror ropade till Herren enligt det som hade talats av Jareds mun. Och det hände sig att Herren hörde Jareds bror och hyste medlidande med honom och sade till honom... jag skall gå framför dig in i ett land som är utvalt framför alla jordens länder... Och det skall inte på hela jordens yta finnas någon nation större än den som jag skall uppresa åt mig av dina avkomlingar. Och detta skall jag göra för dig eftersom du så länge har ropat till mig."

Ether 2:14-15

"Och det hände sig efter fyra år att Herren åter kom till Jareds bror och stod i ett moln och talade med honom. Och i tre timmars tid talade Herren med Jareds bror och tuktade honom, eftersom han inte hade kommit ihåg att åkalla Herrens namn. Och Jareds bror omvände sig från det onda som han hade gjort och åkallade Herrens namn till förmån för sina bröder som var med honom. Och Herren sade till honom: Jag förlåter dig och dina bröder era synder, men du skall inte synda mer, för ni skall minnas att min Ande inte alltid skall sträva med människan. Om ni därför syndar till dess ni är fullt mogna skall ni avskäras från Herrens närhet."

Svara i kommentarsfältet

I dessa verser så välsignas folket för att de ber till Herren, men sedan tuktas de för att de inte ber. Varför tror du vår himmelske Fader ser så allvarligt på bön?

34 visningar
Emelie H
Jan 06, 2025

Det är genom bön som vi kommunicerar med Gud och han vill att vi ska prata med honom.

bottom of page