top of page

Dagens skriftställe

Offentlig·224 medlemmar

Måndag 20 maj - Herren lättar dina bördor

Mosiah 21:14-15

"Och de ödmjukade sig ända till ödmjukhetens djup och ropade med stor kraft till Gud. Ja, dagen lång ropade de till sin Gud att han skulle befria dem från deras lidande. Och se, Herren var sen att höra deras rop, för deras ondskas skull. Ändå hörde Herren deras rop och började uppmjuka lamaniternas hjärtan så att de började lätta deras bördor. Men Herren fann inte för gott att befria dem ur träldomen."​

Mosiah 24:14-15

"Och jag skall även lätta de bördor som lagts på era axlar, så att ni inte ens känner dem på era ryggar, trots att ni är i träldom. Och detta skall jag göra så att ni hädanefter kan stå som vittnen för mig och så att ni säkert kan veta att jag, Herren Gud, besöker mitt folk i deras bedrövelser. Och nu hände det sig att de bördor som lagts på Alma och hans bröder lättades. Ja, Herren styrkte dem så att de kunde bära sina bördor med lätthet, och de underkastade sig glatt och med tålamod all Herrens vilja."​

Svara i kommentarsfältet

Är det sant det som står här, att Gud kan lätta våra bördor trots att de egentligen inte har försvunnit? Hur är det möjligt?

32 visningar
Fabricio Garate
Fabricio Garate
Jun 02, 2024

Ja ,det att Gud kan lätta våra bördor. Han ger oss stöd och styrka

bottom of page