Torsdag 5 okt - Bli en sann Kristi efterföljare
Efesierbrevet 4:1-2
Jag uppmanar er därför, jag som är en fånge i Herren, att leva värdigt den kallelse ni har fått. Var ödmjuka och milda på allt sätt. Visa tålamod och ha fördrag med varandra i kärlek.
Efesierbrevet 4:25-32
Lägg därför bort lögnen och tala sanning med varandra... Låt inte solen gå ner över er vrede och ge inte djävulen något tillfälle... dela med [dig] åt den som behöver... tala bara det som är gott... så att det blir till glädje för dem som hör på. Bedröva inte Guds helige Ande... Lägg bort all bitterhet, häftighet och vrede, allt skrikande och smädande och all annan ondska. Var i stället goda och barmhärtiga mot varandra och förlåt varandra, liksom Gud i Kristus har förlåtit er.
Svara i kommentarsfältet
Finns det någon egenskap som beskrivs här som du tycker är extra viktig för en Jesu lärjunge att inneha? Varför?

Jag tyckte väldigt mycket om meningen: "Låt inte solen gå ner över är vrede...". Det är viktigt lära sig att kontrollera sina egna känslor och ännu mer när det handlar om andr människor. Liksom Kristus undervisade oss, man måste älska alla