top of page

Dagens skriftställe

Offentlig·204 medlemmar

Onsdag 20 sept - Var angelägen om att göra rätt

2 Korintierbrevet 8:21

"Vi är nämligen angelägna att göra det som är rätt, inte bara inför Herren utan också inför människor."

Svara i kommentarsfältet

När vi gör rätt inför människor så är vi goda exempel.

• Vad finns det för nyckelskriftställe detta året som handlar om att vara goda exempel?

• Vad finns det i detta nyckelskriftställe som sticker ut för dig?

28 visningar
Unknown member
Sep 24, 2023

Matteus 5:14-16

Jag älskar den här skriftställe, jag tror den är min favorit skriftställe i hela nya testamentet ♡

Första gången jag läste den här skriftställe blev under Bolliaden 2023 och det har haft en stor påverkan på mitt liv. Jag älskar det som står på de sista raderna, där står: "På samma sätt ska ert ljus lysa för människorna, så att de ser era goda gärningar och prisar er Far i himlen. "

För mig, den här betyder att vi kan vara en exempel för andra personer runt omkring oss på många olika sätt. Fast det betyder inte vara att kunna predika evangeliet, jag tycker att den är den viktigaste ansvar vi har men vi kan också kunna visa människor att det finns mycket godhet här, precis nu på jorden. Genom vårt livsstil kan vi uttrycka bättre vad vi tror än vad vi säger och det är sant. Jesus Kristus har redan visat oss vägen vi måste följa, och vi har den potential för att kunna uppfylla den

bottom of page