top of page

Dagens skriftställe

Offentlig·225 medlemmar

Torsdag 21 mars - Be för andra

Hur ivriga är vi för andras välfärd i våra böner?

2 Nephi 33:3-4

"Men jag, Nephi, har skrivit det jag har skrivit, och jag anser det vara av stort värde, och särskilt för mitt folk. Ty jag ber ständigt för dem om dagen, och mina ögon väter min kudde om natten för deras skull. Och jag ropar till min Gud i tro, och jag vet att han skall höra mitt rop. Och jag vet att Herren Gud skall helga mina böner för mitt folks bästa. Och de ord som jag har skrivit i svaghet skall göras starka för dem, ty de förmår dem att göra gott. De berättar för dem om deras fäder, och de talar om Jesus och förmår dem att tro på honom och att hålla ut intill änden, vilket är evigt liv."

Svara i kommentarsfältet

Vad har du för tankar om att be för andra människor? Varför är det viktigt? Eller, hur har det välsignat ditt liv (och andras) att göra detta?

32 visningar
Linnea Newell
Linnea Newell
28 mar 2024

Jag tycker att det är så viktigt att be för andras välfärd för att vissa kärlek till Gud att man älskar sin nästa. Jo men att be för andra känns bara så bra och nästan mer kraftfullt än när man ber om saker och ting för sig själv. Och jag känner att det kommer med fantastiska välsignelser som kärlek och glädje.

bottom of page