Torsdag 8 feb - Frälsning genom Messias
2 Nephi 2:4, 6-9
"Och vägen är beredd alltsedan människans fall, och frälsningen är fri... Därför kommer återlösningen i och genom den helige Messias, ty han är full av nåd och sanning. Se, han frambär sig själv som ett offer för synd för att uppfylla lagens syftemål för alla dem som har ett förkrossat hjärta och en botfärdig ande. Hur viktigt är det därför inte att tillkännage dessa sanningar för jordens invånare så att de kan veta att intet kött kan vistas i Guds närhet utom genom den helige Messias förtjänster och barmhärtighet och nåd – han som lägger ned sitt liv i köttet och tar det åter genom Andens kraft så att han, eftersom han är den förste som skall uppstå, kan åstadkomma de dödas uppståndelse... Och de som tror på honom skall bli frälsta."
Svara i kommentarsfältet
Svara på EN av de två frågorna:
Varför kan "intet kött kan vistas i Guds närhet utom genom den helige Messias förtjänster och barmhärtighet och nåd"?
Vad betyder Messias för dig?

2. När jag tänker på Messias så tänker jag på jordens ljus-mitt ljus som lyser upp livet och ger mig frid och styrka. Men också på titeln Frälsaren. Han som räddar mig och gör det möjligt för mig att komma tillbaka till Gud.