top of page

Seminarie TV frågan

Offentlig·215 medlemmar

Seminarie TV 1 (Vecka 2)

Läs följande tre verser:

1 Nephi 3:7

Och det hände sig att jag, Nephi, sa till min far: ”Jag ska gå och göra det som Herren har befallt, för jag vet att Herren inte ger människobarnen några befallningar utan att bereda en utväg för dem att utföra det som han befaller dem.”

1 Nephi 1:14

Och det hände sig att när min far hade läst och sett många stora och förunderliga ting, utropade han många ord till Herren, såsom: Stora och förunderliga är dina verk, o Herre Gud Allsmäktig! Din tron är hög i himlarna och din makt och godhet och barmhärtighet är över alla jordens invånare. Och eftersom du är barmhärtig tillåter du inte att de som kommer till dig ska förgås!

1 Nephi 1:20

Och när judarna hörde detta vredgades de på honom, ja, liksom på de forna profeterna som de hade och stenat och dräpt. Och de traktade även efter att beröva honom livet. Men se, jag, Nephi, ska visa er att Herrens ömma barmhärtighet är över alla dem som han har utvalt på grund av deras tro, så att han gör dem mäktiga, ja, ger dem kraft till befrielse.

Svara i kommentarsfältet

1. När du jämför 1 Nephi 3:7 med 1 Nephi 1:14, 20 (i synnerhet slutet av dessa två verser), hur tycker du att dessa verser hänger ihop?

2. På vilket sätt har det som står där varit sant i ditt liv?

255 visningar
Okänd medlem
14 aug. 2024
  1. Om vi tror på herren kommer det alltid finnas en utväg/lösning

2. Jag har vetat att även om vissa prövningar känns för stora eller oöverkomliga så har det oftast löst sig i slutet om jag litat på herren och tagit hans hjälp.

bottom of page