top of page

Lärarutbildning

Offentlig·2 medlemmar

Utvecklas som kristuslik lärare

En personlig utvärdering

Några av er minns att vi har gjort det tidigare, men som lärare bör vi regelbundet utvärdera våra styrkor och svagheter så att vi kan hjälpa eleverna att utveckla tro på Jesu Kristus och bli mer lik honom. I del 3 av nya handboken Undervisa på Frälsarens sätt finns en användbar självutvärdering som leder till själviakttagelse, avslöjar svaga punkter och föranleder inspiration om hur vi kan förbättras som kristuslika lärare.

ree

Veckans (och nästkommande veckors) uppmaning:

• Genomför självutvärderingen.

• Välj, enligt Andens vägledning och i en anda av bön, ut en eller några förmågor som du vill förbättra under vårterminen. Sätt upp några mål och använd gärna den nya handboken som resurs för att bli mer lik en kristuslik lärare. (Jag kommer att använda delar av höstens individuella månadsmöten med dig till att följa upp på ditt/dina mål)   

Skriv i kommentarsfältet

Dela dina tankar om dina målsättningar här nedan och kommentara gärna också andra lärares svar. Tillsammans kan vi ge tips och feedback till varandra som hjälper oss förbättras som kristuslika lärare.

32 visningar
Elisabeth Porath
Elisabeth Porath
08 sep. 2023

Mitt mål är att få eleverna att känna att de får ut något av lektionen, att jag kan stimulera dom alla att vilja komma med glädje på onsdagarna.

bottom of page