Torsdag 28 sept - Vandra i Anden
Galaterbrevet 5:16-20
"Vad jag vill säga är detta: vandra i Anden, så kommer ni inte att göra vad köttet begär. Ty köttet söker det som är emot Anden och Anden söker det som är emot köttet. De två strider mot varandra för att hindra er att göra det ni vill. Men om ni leds av Anden, står ni inte under lagen. Köttets gärningar är uppenbara: de är otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan... "
Svara i kommentarsfältet
Om du skulle tipsa någon om det bästa sättet att "vandra i Anden", vad skulle du säga då?
20 visningar

Jag skulle säga att det är viktigt först att ta emot den Helige Anden och att kunna hålla fast vid den genom att leva rättfärdig. Jag tänker på saker som att läsa skrifterna, be (från hjärtat) och med ordet "hjärtat" jag menar att hålla en bön som riktigt kommer från dina känslor och tankar. Den viktigaste är att ha en bra förhållande med vår Himmelske Fader och hans son Jesus Kristus. När man har en bra förhållande med dem, då är det lättare att göra olika saker, liksom att hålla bud och förbunden samt man lyder till våran profeter, både de förflutna såsom de aktuella (President Russell M Nelson)