top of page

Dagens skriftställe

Offentlig·218 medlemmar

Onsdag 16 okt - Välsignelser av att hålla förbundet

3 Nephi 22:7-17

7. För ett litet ögonblick övergav jag dig, men i stor barmhärtighet skall jag insamla dig.

8. ...med evig godhet skall jag förbarma mig över dig, säger Herren, din Återlösare.

10. För bergen skall vika undan och höjderna tas bort, men min godhet skall inte vika ifrån dig, inte heller skall förbundet om min frid tas bort, säger Herren som förbarmar sig över dig.

11. O du plågade, som kastas hit och dit av stormar utan att bli tröstad! Se, med klara färger skall jag lägga dina stenar och lägga dina grundvalar med safirer.

13. Och alla dina barn skall undervisas av Herren, och stor blir dina barns frid.

15. Var och en som samlar sig mot dig skall falla för din skull.

17. Inget vapen som smids mot dig skall ha framgång. Och varje tunga som smädar dig till doms skall du fördöma. Detta är Herrens tjänares arvedel, och deras rättfärdighet är av mig, säger Herren.

Svara i kommentarsfältet

Dessa verser är riktade till dig, du som har gjort förbund med Herren. Hur känns det att läsa detta? Finns det någon speciell vers som sticker ut för dig? Varför?

54 visningar
Emelie H
Jan 07, 2025

Jag gillar vers 10 för det står att hans godhet inte ska vikas bort från mig och förbundet ska inte tas bort. Han kommer alltid finnas där för mig även i svåra tider.

bottom of page