Fredag 15 mars - Gud kommer ihåg alla nationer
Det finns många kristna idag som säger: "En bibel! En bibel! Vi har en bibel och det kan inte finnas någon mer bibel." (2 Nephi 29:4). Här nedan ger Gud sitt svar på den kommentaren
2 Nephi 29:8-9
Varför knotar ni över att ni ska få mera av mitt ord? Vet ni inte att två nationers vittnesbörd är för er ett bevis på att jag är Gud och att jag kommer ihåg den ena nationen lika väl som den andra? Därför talar jag samma ord till den ena nationen som till den andra. Och när de två nationerna kommer samman ska även de två nationernas vittnesbörd komma samman. Och jag gör detta så att jag kan bevisa för många att jag är densamme i går, i dag och i evighet och att jag sänder ut mina ord efter mitt eget behag. Och ni ska inte tro att jag, för att jag har sagt ett bord, inte kan säga ett ord till, för mitt verk är ännu inte fullbordat. Det blir det inte heller förrän människosläktet är till ända, inte heller från den stunden och för evigt.
Svara i kommentarsfältet
Om någon sa till dig att det är tillräckligt med Bibeln och att vi inte behöver Mormons bok, vad skulle du svara då?

Bibeln är Guds ord och värdefullt men mormons bok är också ett ytterligare testamente om Kristus. Det är därför oxå viktigt att lösa