Onsdag 18 feb - Abrahams förbund
NYCKELSKRIFTSTÄLLE
Abraham 2:9-11
Och jag ska av dig skapa ett stort folk och jag ska välsigna dig övermåttan och göra ditt namn stort bland alla folk, och du ska bli till välsignelse för dina avkomlingar efter dig, så att de i sina händer ska bära detta ämbete och prästadöme till alla folk. Och jag ska välsigna dem genom ditt namn, för alla som tar emot detta evangelium ska uppkallas efter ditt namn och ska räknas som dina avkomlingar och ska ställa sig upp och prisa dig som sin fader. Och jag ska välsigna dem som välsignar dig och förbanna dem som förbannar dig, och i dig (det vill säga i ditt prästadöme) och i dina avkomlingar (det vill säga ditt prästadöme), för jag ger dig ett löfte att denna rättighet ska fortsätta i dig och i dina avkomlingar efter dig (det vill säga den bokstavliga eller den kroppsliga avkomman), ska jordens alla släkter bli välsignade, ja, med evangeliets välsignelser, vilka är frälsningens välsignelser, det vill säga evigt liv.”
Fråga
Varför tror du att Abrahams förbund är så viktigt för dig personligen?

Abrahams förbund är viktig för mig personligen eftersom det ger mig tillgång till prästadömets välsignelser och löftet om evigt liv, samtidigt som det ger mig ansvaret att dela evangeliet med andra.