Seminarie TV 13 (L&F 29)
Välj ETT av följande skriftställen/frågor att svara på, i kommentarsfältet:
L&F 29:4 Sannerligen säger jag er att ni har valts ut från världen till att förkunna mitt evangelium med glädjens röst, som med en basuns röst.
Fråga: Vad är det glädjerika med evangeliet?
LF 29: 7 Och ni är kallade att genomföra insamlingen av mina utvalda, för mina utvalda hör min röst och förhärdar inte sina hjärtan.
Fråga: Varför tror du att President Nelson säger att inget är mer betydelsefullt just nu är insamlingen?
L&F 29:9-10 För den stunden är nära och dagen snart för handen då jorden är mogen, och alla de högmodiga och de som handlar ogudaktigt ska bli som stubb och jag ska bränna upp dem, säger Härskarornas Herre, så att ogudaktighet inte ska finnas på jorden. För stunden är nära, och det som talades av mina apostlar måste fullbordas, för som de talade så ska det ske.
Fråga: Varför säger Gud att stunden är nära?
L&F 29:24 För allt det gamla ska förgås och allting ska bli nytt, till och med himlen och jorden och allt vad i dem är, både människor och djur, fåglarna i luften och fiskarna i havet,
Fråga: Hur vill DU "förnya" dig idag?
L&F 29:39 Och det är nödvändigt att djävulen frestar människobarnen, annars skulle de inte kunna handla av sig själva, för om de aldrig upplevde något bittert skulle de inte kunna känna till det söta
Fråga: Varför är motsatser viktiga?

Motsatser är viktiga i våra liv eftersom att det är viktigt att se skillnader. Om det t.ex bara hade hänt goda saker i våra liv, hade vi inte känt någon tacksamhet över det, eftersom att vi inte känt motsatsen. Det goda blir till en vana. Vi kan heller inte utöva våran fria vilja, då vi t.ex aldrig hade fått chansen att välja mellan gott och ont.