Seminarie TV 7 (L&F 12-17)
Svara på minst en av frågorna nedan.
Läran och förbunden 12:8
Och ingen kan hjälpa till i detta verk om han inte är ödmjuk och fylld av barmhärtighet och har tro, hopp och kärlek samt är måttlig i allt, vad som än ska anförtros i hans vård.
Fråga: Vad innebär det att vara "måttlig" i allt? Varför är detta så viktigt?
Läran och förbunden 13:1
I Messias namn förlänar jag er, mina medtjänare, Arons prästadöme, som innehar nycklarna till änglars betjäning och till omvändelsens evangelium och till dop genom nedsänkning till syndernas förlåtelse. Och detta ska aldrig mer tas bort från jorden förrän Levis söner på nytt offrar ett offer åt Herren i rättfärdighet.
Fråga: Vad känner du för återställelsen av prästadömet? Varför är detta en så viktig del av Jesu Kristi sanna kyrka?
Läran och förbunden 14:7
Och om du håller mina bud och håller ut intill änden ska du få evigt liv, vilken gåva är den största av alla Guds gåvor.Vad betyder det att få evigt liv?
Fråga: Är det eviga livet något i framtiden, eller har det redan börjat? På vilket sätt i så fall?
Läran och förbunden 17:6
Och han har översatt boken, ja, den del därav som jag befallde honom, och så sant er Herre och er Gud lever är den sann.
Fråga: På vilket sätt har du kommit närmare din himmelske Fader och din Frälsare Jesus Kristus genom att studera och begrunda budskapen i Mormons bok?

LoF 17:6
2023 började jag med nya testamentet i seminariet och fick en bra grundläggande kunskap om nya testamentet och Kristus. Året efter 2024 när vi läste mormons bok hitta jag flera referenser till bibeln från mormons bok, liknande lärdomar och verser.