top of page

Seminarie TV frågan

Offentlig·199 medlemmar

Seminarie TV 12 (Vecka 13)

Läs Jakob 2:16-21

O, att han ville befria er från denna ondska och avskyvärdhet. O, att ni ville lyssna på hans befallningars ord och inte låta detta, era hjärtans högmod förgöra era själar! Tänk på era bröder som på er själva och umgås med alla och var frikostiga med era ägodelar så att de kan bli rika som ni. Men sök efter Guds rike innan ni söker efter rikedomar. Och sedan ni har fått ett hopp i Kristus ska ni få rikedomar om ni söker dem, och om ni söker dem för att göra gott – att klä den nakne och att föda den hungrige och att befria den fångne och ge hjälp åt den sjuke och den bedrövade. Och nu, mina bröder, har jag talat till er om högmod. Och de av er som har sårat sin nästa och förföljt honom för att ni var högmodiga i era hjärtan över det som Gud har gett er, vad säger ni om detta? Tror ni inte att sådant är avskyvärt för honom som har skapat allt kött? För i hans ögon är den ena varelsen lika dyrbar som den andra. Och allt kött är av stoft, och i samma syfte har han skapat dem, för att de skulle hålla hans bud och prisa honom för evigt.

Svara i kommentarsfältet

Varför är högmod en allvarlig synd i Guds ögon?

97 visningar
Unknown member
Aug 15, 2024

jag tror det är att alla är människor och inget mer i guds ögon. Att en likvärdig skulle förhöja sig själv och tro att man är mer värd är som att förneka guds ord, att vi alla är värda exakt lika mycket och är alla hans barn.

bottom of page