Måndag 21 aug - Petrus botar en lam man
Apostlagärningarna 3:1-8, 16
"Då bar man dit en man som hade varit lam från födelsen... och Petrus sade: 'Silver och guld har jag inte, men vad jag har, det ger jag dig: I Jesu Kristi, nasaréns, namn: stig upp och gå!' Och han tog honom i högra handen och reste honom upp. Genast fick mannen styrka i fötter och vrister. Han hoppade upp, stod upprätt och började gå och följde med dem in i templet, han gick och hoppade och prisade Gud...
Och genom tron på [Kristi] namn har det namnet gett styrka åt denne man, som ni ser och känner. Tron som det namnet skänker har gett honom full hälsa så som ni alla ser."
Svara i kommentarsfältet:
Ge exempel på minst två principer som denna berättelse lär dig - och varför är dessa viktiga för dig.
54 visningar

Den första som jag tycker att är det viktigaste, är att ge allt vi har (eller det vi har) till vår nästa. Det är viktigt därför att man tjänar till andra för att visa sin kärlek till Gud och genom våran gärningar visar vi att vi verkligen bryr oss för andra.
Sen, andra är att ha tro på Jesu Kristi namn. Genom honom kan vi göra allt. Mottot i Fsy under detta året är : "Allt förmår jag i Kristus som ger mig kraft" och det är ju sant. Allt i Evangeliet egentligen handlar om honom och vi kommer att vara frälsa vara genom hans namn.