top of page

Veckorapport

Offentlig·220 medlemmar

Rapport - Vecka 11 (1 Mos 37-41)

Svara på minst tre av frågorna:

A. Vad lärde du dig för nytt i veckans läsning?

B. Vad lärde du dig om Kristus (t ex om hans titlar eller egenskaper)?

C. Vilken eller vilka verser berörde dig mest? Förklara.

D. Finns det något exempel på att "granska saker ur ett evigt perspektiv" (som är det andra steget i att Förvärva andlig insikt)?

E. Finns det något person i veckans läsning som du beundrar? Förklara.

23 visningar
Ester Caballero
Ester Caballero
för 21 minuter sedan

A. Jag har lärt mig at lita på Gud genom allt, även under svåra perioder. Även om man tycker att det inte är nödvändigt så kommer det löna sig.

B. Han hjälper alltid den han har kallat. Han lämnar inte dem själva och även om saker inte går helt bra så finner han alltid en väg att lyckas.

C. 1 Mos 41:16 var en vers som jag tänker på. han säger att det inte var han som kunde tyda det själv, utan genom Gud. Om man vill lyckas i något så är det genom vår himmelske fader.

D. Man ser ett exempel på ett evigt perspektiv när Josef var trofast och nekade Potifars fru. Han visste att äktenskap var heliga och att om han hade sagt ja så skulle hans välsignelser försvinna.

E. Farao. Han hade inte samma tro som Josef hade men ändå så litade han och trodde på det Josef berättade om att Gud gav honom förmågan att tyda drömmar. Han litade på Josef så pass att han gjorde honom mäktigast efter Farao själv.

bottom of page