Torsdag 28 mars - Skrifterna och profeterna vittnar om Kristus
Jakob 4:4-6
För i denna avsikt har vi skrivit detta, så att de kan veta att vi kände till Kristus och att vi hoppades på hans härlighet många hundra år före hans ankomst. Och inte bara vi själva hoppades på hans härlighet utan även alla de heliga profeter som var före oss. Se, de trodde på Kristus och tillbad Fadern i hans namn, och även vi tillber Fadern i hans namn. Och därför håller vi Moses lag, den vänder våra själar till honom... Därför utforskar vi profeterna, och vi har många uppenbarelser och profetians ande. Och med alla dessa vittnen får vi ett hopp, och vår tro blir så orubblig att vi i sanning kan befalla i Jesu namn, och själva träden lyder oss, liksom bergen och havets vågor.
Svara i kommentarsfältet
Folk i forna dagar satte sitt hopp till den dagen Kristus skulle komma. Nu väntar vi på att han ska komma tillbaka. Vad är det du hoppas på när du tänker på hans andra ankomst?

Jag hoppas att jag kan vara tillräckligt värdig för att vara med honom. Jag hoppas också att jorden blir en bättre plats och att alla människor kan leva i frid tillsammans.