top of page

Dagens skriftställe

Offentlig·204 medlemmar

Onsdag 7 feb - Människan är till för att ha glädje

2 Nephi 2:22-25 (vers 25 Nyckelskriftställe)

"Och se, om Adam inte hade brutit mot befallningen skulle han inte ha fallit, utan han skulle ha blivit kvar i Edens lustgård. Och allt som var skapat skulle ha förblivit i samma tillstånd som det var omedelbart efter skapelsen. Och det skulle ha förblivit så för evigt och ha varit utan ände. Och de skulle inte ha fått några barn varför de skulle ha förblivit i ett oskuldsfullt tillstånd: Utan glädje eftersom de inte kände till sorg och utan att göra gott eftersom de inte kände till synd. Men se, allt har gjorts enligt hans visdom som vet allt. Adam föll för att människorna skulle kunna bli till, och människorna är till för att de skall kunna ha glädje."

Svara i kommentarsfältet

Hur är Adams fall kopplat till vår glädje? (Tala gärna med en förälder om du vill få mer insikt.)

48 visningar
Emil Wallgren
Feb 18, 2024

Om Adam inte hade fallit så hade jag inte kunnat ha en kropp. Jag hade inte levt på jorden eller haft den kunskap och frihet jag har. Här på jorden kan jag utvecklas och lära mig vilket kommer leda till min glädje både här och sedan efter jordelivet. Jag känner även mycket glädje här med familj, vänner osv.

bottom of page