Fredag 14 nov - Beseglingsmakten
Läran och förbunden 132:7
"Alla förbund, avtal, förpliktelser, åtaganden, eder, löften, handlingar, förbindelser, föreningar eller förhoppningar, vilka inte sker och ingås och beseglas genom löftets Helige Ande av honom som är smord, både för tid och för all evighet och som dessutom är högst helig, genom uppenbarelse och befallning medelst min smorde som jag har utsett på jorden att inneha denna makt (och jag har utsett min tjänare Joseph att inneha denna makt i de sista dagarna, och det finns aldrig mer än en i sänder på jorden som har förlänats denna makt och detta prästadömes nycklar) har ingen effekt, verkan eller kraft i eller efter uppståndelsen från de döda, för alla avtal som inte ingås i detta syfte upphör när människorna dör."
Läran och förbunden 132:15
"Om därför en man äktar en hustru i världen, och han inte gifter sig med henne enligt mig eller mitt ord och ingår förbund med henne så länge han är i världen, och hon med honom, så är deras förbund och äktenskap inte i kraft när de är döda och när de har lämnat världen. Därför är de inte bundna genom någon lag när de har lämnat världen.."
Fråga
Dessa verser beskriver "beseglingsmakten" i Melkisedekska prästadömet, eller rättare sagt bristen av beseglingsmakten i olika situationer (vad som inte sker när man inte har den). Vad betyder beseglingsmakten för dig? Varför är den så viktig?

Målet med Guds plan är att bo hos Gud vilket ändast är möjligt genom beseglingsmakten. Inte bara det utan att det finns en stor glädje i att kunna vada tillsammans med sin familj för evigt genom beseglingsmakten.