top of page

Dagens skriftställe

Offentlig·225 medlemmar

Onsdag 6 mars - Jesajas ord

2 Nephi 25:4-5, 7

"Ty även om Jesajas ord inte är tydliga för er är de ändå tydliga för alla dem som är fyllda av profetians ande... Ty se, min själ gläds åt att tala tydligt till mitt folk så att de kan få kunskap. Ja, och min själ gläds åt Jesajas ord... jag fortsätter med min egen profetia på mitt tydliga sätt vilket jag vet att ingen kan missförstå."  

2 Nephi 25:8

"Därför är [Jesajas ord] av värde för människobarnen, och den som tror att de inte är det, till honom skall jag tala särskilt och begränsa mina ord till mitt eget folk. Ty jag vet att de skall bli av stort värde för dem i de sista dagarna, ty på den dagen skall de förstå dem. Därför, för deras bästa, har jag skrivit dem."  

Svara i kommentarsfältet

Nephi säger att Jesajas ord har stort värde för oss. På vilket sätt tycker DU att Jesajas ord har stort värde för dig?

35 visningar
Alexandra Dundee
Alexandra Dundee
Mar 13, 2024

Jesajas ord har en speciell betydelse även om vi inte förstår de ord som står skrivet. Jag vet att om man anstränger sig för att förstå Jesajas ord så kommer våra hjärtan bli uppmjukade för budskapen. Vi behöver bara försöka anstränga oss och ha en stark vilja att kunna förstå❤️

bottom of page