Tisdag 8 april - Öppna din mun
Läran och förbunden 30:11 - Frukta inte för människan
Och härefter ska du helt och hållet, av all din själ, verka i Sion, ja, du ska alltid öppna din mun för min sak och inte frukta för vad människor kan göra, för jag är med dig. Amen."
Läran och förbunden 31:3 - Din tunga ska lösas
Lyft upp ditt hjärta och gläd dig för stunden för din mission har kommit, och din tunga ska lösas och du ska förkunna glada budskap om stor glädje för detta släktled.
Läran och förbunden 33:8-9 - Bli som Nephi
Öppna era munnar och de ska fyllas, och ni ska bli liksom Nephi i forna dagar, som färdades från Jerusalem ut i vildmarken. Ja, öppna era munnar och håll inte tillbaka, och många kärvar ska lastas på era ryggar, för se, jag är med er.
Läran och förbunden 34:6 - Förbered Kristi andra ankomst
att höja din röst som med en basuns ljud, både länge och högt, och ropa omvändelse till ett fördärvat och avogt släktled samt bereda Herrens väg för hans andra ankomst.
Läran och förbunden 34:10 - Håll inte tillbaka
Höj därför din röst och håll inte tillbaka, för Herren Gud har talat. Profetera därför och det ska ges genom den Helige Andens kraft.
FRÅGA
Alla dessa verser visar olika sätt som du bör öppna din mun, eller vad som händer när du gör det. Vilken vers tilltalar dig mest just nu i livet? Och varför?

Som de flesta andra tycker jag att den första tilltalar mig mest. Vi ska predika evangeliet när vi för chansen och vi ska inte vara rädda för vad folk ska tycka eller tänka eftersom att Gud alltid är med dig.