Tisdag 5 mars - Lucifers fall
2 Nephi 24:12-19
"Hur har du inte fallit från himlen, o Lucifer, du morgonrodnadens son! Hur har du inte fällts till marken, du som försvagade nationerna! Ty du sade i ditt hjärta: Jag skall stiga upp till himlen, jag skall upphöja min tron ovanför Guds stjärnor, jag skall även sätta mig på gudaförsamlingens berg längst uppe i norr. Jag skall stiga upp över molnens höjder, jag skall bli lik den Allrahögste. Dock skall du föras ned till helvetet, längst ned i gropen. De som ser dig skall titta noga på dig och skall betrakta dig och säga: Är detta den man som kom jorden att darra, som kom riken att skaka, och som förvandlade jorden till en vildmark och ödelade dess städer, och som inte öppnade sina fångars hus? Nationernas alla kungar, ja, allesammans, ligger med ära, var och en i sitt eget hus. Men du är utkastad ur din grav likt en avskyvärd gren."
Denna profetia handlar både om Lucifers och Babylons (den ogudaktiga världens) fall.
Svara i kommentarsfältet
Vad var Lucifers stora synd? Varför blev han utkastad från Guds närvaro i föruttillvaron?

Ha ville tvinga oss till lydnad och alltså inte följa Guds plan. Han ville upphöja sig till Gud över alla oss.