top of page

Dagens skriftställe

Offentlig·204 medlemmar

Fredag 10 okt - "Vredens dag... ska börja över mitt hus."

Läran och förbunden 112:24-26

"Se, hämnden kommer raskt över jordens invånare, en vredens dag, en förbränningens dag, en ödeläggelsens dag, en gråtens, sorgens och klagans dag. Och som en virvelvind ska den komma över hela jordens yta, säger Herren. Och den ska börja över mitt hus, och från mitt hus ska den utgå, säger Herren, först bland dem av er, säger Herren, som har påstått sig känna mitt namn och inte har känt mig och har hädat mig mitt i mitt hus, säger Herren."​

Fråga

Här säger Herren att de prövningar som kommer att slår världen i de sista dagarna kommer börja i "[hans] hus". Alltså, Herren kommer att pröva sitt folk. Detta gör han för att se om vi verkligen är trofasta mot honom eller inte. Det finns medlemmar som har "påstått sig känna [hans] namn" men som ändå har fallit bort från evangeliet. Vad gör du idag för att hålla dig stark inför de utmaningar som kommer att pröva din tro?

54 visningar
idamaria.wirtala
för 4 dagar sedan

Ber, studerar skrifterna och prata med vänner eller familj. Vetskapen om att det är en prövning och att det kommer bli bättre hjälper mig.

bottom of page