Fredag 8 nov - Moroni ser oss
Mormon 8:35-36
"Se, jag talar till er som om ni vore närvarande, och ändå är ni inte det. Men se, Jesus Kristus har visat er för mig, och jag känner era gärningar. Och jag vet att ni vandrar i era hjärtans högmod. Och det finns ingen, utom endast några få, som inte upphöjer sig i sitt hjärtas högmod..."
Mormon 8:37-40
"För se, ni älskar pengar och era ägodelar och era fina kläder och era kyrkors utsmyckning mer än ni älskar de fattiga och de behövande, de sjuka och de lidande. O, ni orena, ni hycklare, ni lärare som säljer er för sådant som fördärvar, varför har ni vanhelgat Guds heliga kyrka? Varför skäms ni för att ta på er Kristi namn? Varför tänker ni inte på att värdet av oändlig lycka är större än det belände som aldrig dör – på grund av världens beröm? Varför smyckar ni er med sådant som inte har liv, men låter de hungriga och de behövande och de nakna och de sjuka och de lidande gå förbi er utan att ni lägger märke till dem? Ja, varför upprättar ni era hemliga avskyvärdheter för att skaffa er vinning och förorsaka änkor att klaga inför Herren..."
Svara i kommentarsfältet
De frågor som Moroni ställer (som är understrukna), hur skulle du svara på dem?

Jag skäms inte för att ta på mig Kristi namn me det kan vara svårt att prata om det med folk som inte är troende och ibland läskigt.
Folk vill ha så mycket saker som igentligen inte har något värde i slutändan så då tänker man inte på hur andra har det vilket kan vara själviskt.